Árajánlat kérése télikertre vagy pergolára e-mailben?

2021-10-31

Lehet-e döntést hozni sok millió forint elköltéséről egy e-mailban kért és kapott árajánlat alapján? Van-e értelme árajánlatot kérni úgy, hogy még nagyságrendileg sem vagyunk tisztában a tervezett beruházás költségeivel?

Már nagyon sokszor és nagyon sok helyen írtunk erről a témáról, mivel fontosnak tartjuk, hogy a lehető legtöbb tudással felvértezve láthasson neki a terasz projektnek. Megpróbáljuk elmagyarázni, hogy miért nem működik jól az e-mailben történő ajánlatkérés.

3 ok, amiért nem csak emailben érdemes ajánlatot kérni

1. Az egyik ok nyilvánvalóan az, hogy az érdeklődők nem tudják pontosan megfogalmazni az igényüket. Egy autós példával élve az ajánlatkérések minőségét így tudnánk érzékeltetni. 

"Ajánlatot kérek egy négykerekű személygépkocsira,  4 kerékkel, piros színben, olyat, ami befér a garázsomba."

A mi feladatunk ezután eldönteni, hogy az illető vajon egy Suzuki Swiftre vagy egy Ferrarira gondolt. Mindkettő megfelel a leírt elvárásnak, de az áruk közel sem összevethető.

2. Tény, hogy az interneten a legtöbb weboldalon csili-vili, ínycsiklandozó, prémiumnak beállított, igen vonzó ajánlatok találhatók. De lássuk be, hogy mielőtt megkérjük egy lány kezét, biztosan szeretnénk élőben is megismerni és nem csak az Instagramon photoshoppolt fényképek alapján döntést hozni.

Hiszen amíg a valóságot nem látjuk, addig mindegy is, hogy hozzánk jönne-e, vagy sem, nem igaz?. Akkor hát miért nem vagyunk kíváncsiak a valóságra egy sokmilliós beruházás eldöntésekor?

3. A termék ismerete nélkül az e-mailben kapott ajánlatban 90%-ban egyetlen adatot lehet pontosan értelmezni. Még pedig az árat. Döbbenten állok azon reakciók előtt, amikor valaki arról tájékoztat, hogy 13 ajánlatot összehasonlítva ÁR-ÉRTÉK  alapján, ezt vagy azt a döntést hozta.

Ezt én önámításnak gondolom, mert ha egy szakember elolvasná a 13 különböző termék részletes műszaki spacifikációját (ami egyébként természetesen nem része az ajánlatoknak), akkor sem merne vállalkozni egy megalapozott döntés meghozatalára. Hogyan lenne ez akkor elvárható egy laikustól?

Ezek a döntések így nem szólnak másról, mint a lelkiismeret megnyugatatásáról, hogy alaposan körbejártuk a témát. Az ÁR nem a termék értékének fog megfelelni, hanem a saját értékrendünknek, vagyis annak, amit az nekünk ÉRTÉKBEN megér. (Másképp fogalmazva, amennyit rászánunk ill. amenyi pénzünk van.)

A fenti 3 példa ékesen bizonyítja, hogy milyen értéke is van egy kizárólag a telekommunikáció útján beszerzett árajánlatnak. Megyőződésünk szerint a személyesen kapott információkat nem helyettesítik a webes infromációk.

És ahogy egy lakásvásárlási döntés előtt is elmegyünk megnézni a kiválasztott lakást, úgy a télikert vagy pergola vásárlása előtt is érdemes rászánni az időt arra, hogy személyesen tájékozódjunk. Csakis így juthatunk hozzá azokhoz az információkhoz, ami alapján valóban össze lehet vetni két termék árát. 

Kérjük értékelje a cikket!
Hasznos Nem volt hasznos
Vissza a kategóriához
Szeretne többet megtudni a fenti témáról?
Kérdezze a Mantu Ajtó-Ablak Stúdió szakértőjét!
Kapcsolódó cikkek Télikert témában
Mit kell tudnia a télikertek tájolásáról?
2018-05-22

Mit kell tudnia a télikertek tájolásáról?

A télikert tervezés kapcsán sokszor felmerül a kérdés, mi az optimális tájolás? Az attól függ, hogy.... - szoktuk válaszolni. De mitől is?

Olvasson tovább
Télikertépítés - az ötlettől a megvalósulásig
2015-10-21

Télikertépítés - az ötlettől a megvalósulásig

Egy télikert építését rendszerint nem hirtelen ötlettől vezérelve valósítjuk meg. Az alábbiakban bemutatjuk milyen lépéseken át jutunk el az ötlettől a megvalósulásig.

Olvasson tovább
Eloszlatjuk a tévhiteket a lakótélikertekről
2015-05-25

Eloszlatjuk a tévhiteket a lakótélikertekről

Mit jelent ez a fogalom, mire lehet használni és mikor érdemes a beruházásban gondolkodni? Számos kérdés, melyre kevesen tudják a valódi választ. Ha tovább olvass, itt mindent megtudhat.

Olvasson tovább